تابعنا على وسائل التواصل الاجتماعي
تابعنا على وسائل التواصل الاجتماعي

 
تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
حب عمري الحلقة العاشرة
#1
2
استجابة أفضل على البريد حب عمري الحلقة العاشرةحب عمري الحلقة العاشرة
بدء رامى في تأسيس مكتب اعمال هندسية صغير له في المنصورة و هو مزال مستمر في اعماله بالقاهرة و قرر ابراهيم ان يصرف المال الذى وفره ايضا و يأسس مكتب مشابه له في القاهرة بنفس الاسم بحيث تبدء شركاتهم المستقبلية بفرعين صغيرين جدا احدهما في القاهرة و الاخر بالمنصورة

في احد الايام جاءت الفتايات بنتيجة الجامعة و هما يركضان
منال: طمنونى عملتوا ايه؟
ملك : نجحت بجيد جدا يا خالتوا
احمد : يا قلب بابا مبروك
هدى : و انا اتخرجت بتقدير جيد
محمود : يا حبيبتي مبروك
إبراهيم بتنهد : الحمدلله كدة كام شهر و هتجوز
رامى بحسرة : الحمدلله كدة سنة و اتجوز
ضحك عليه الجميع

بدءوا في فرش الشقق بعد ان تم بناء بيت صغير بالجنينة ليسكن به ابناءهم
كان رامى يشتري ادوات خاصة به هو و ملك و يخبئها دون ان يراها احد و لا حتى هى
و كانت ملك تهتم بفرش الشقة جدااا فكانت تضيف لها روحها و اصرت على تصميم ركن للقهوة ( كوفي كورنر) و وضعت به شيشة ديكور فقط و برواز مصور لسجارة يصعد منها الدخان
و جذبت رامى احد المرات
ملك : تعال بس هقولك حاجة نعملها حلوة
رامى : هنعمل ايه بس
ملك : هنبوظ الدهان تعال
و اخرجت قلم سبورة من حقيبتها
رامى بحذر : اوعى يكون اللى في بال....
لم يكمل جملته و وجدها تكتب على الحائط بالقلم ( كوباية الشاي ب 2،5)
نظر لها بعدم تصديق : ايه اللى عملتيه ده بوظتى الدهان بجد
ملك : لا مباظش ما هو حلو اهو خد اكتب انت كمان جملة
رامى : انتى هبلة صح؟
ملك : بص بقا انا نفسي من زمان و احنا بنفرش بيتنا اكتب انا و انت بخط ايدينا في الكوفي كورنر... يالا بقا حققلي امنيتى
جذب القلم من يدها و كتب بخط جميل ( و انتى امنيتى)


في احد الايام
رامى : ملك هو احنا كل شوية هنطلع الشقة ما احنا بنطلعها مع العمال انا قربت ازهق منها
ملك : لا استنى انا عاملة حسابي ازهقك منها بعد الجواز مش دلوقتي
رامى : اما نشوف مين هيزهق التانى ها طالعين ليه المرة دى تحبي نرسم على السيراميك
ملك : لا تعال بص جبت ايه
وضعت امام عينه برواز اشترته ليقوموا بوضعه على الحائط لكن مهلا لم يكن برواز عادى فكانت الصورة بداخله لشاب لم تضح ملامحه جيدا من الظلام لكن يتضح انه يجلس على كرسي  و يرتدى بدلة و تجلس امامه على الارض فتاة شعرها طويل منسدل على ظهرها و تضع رأسها على ركبته
رامى : حلوووة اووى يا لوكا بس
ملك : بس ايه عشان خاطري نفسي نعلقها في البيت بتاعنا
رامى : هو محدش هيفهم معناها بس هيقولوا علينا مجانين
ملك : هقولك حل وسط احنا نعلقها في اوضة النوم فى اي ركن شيك كدة و اكيد الضيوف مش هيقعدوا معانا في اوضة النوم يعني
رامى : خلاص علقيها يا ملوكة قلبي
و قامت ملك بوضعها على الجدار في غرفة النوم بجوار المكان المخصص للشاشة
رامى بتعجب : اشمعنا هنا!!!
ملك : عشان كل ما اصحى القيها في وشي.... دى مملكتنا يا رامى مملكتى انا و انتى و بس
رامى : بعشقك يا ملاكى
احتضنها من ظهرها و همس في اذنها
رامى بعشق : عارفة الفرق بين الحب و العشق يا ملاك قلبي
ملك برقة : الحب مشاعر حلوة جدا بس بتتبخر مع الوقت انما العشق ملازم لروحنا طول ما هى عايشة و مش بيفرقنا غير لما روحنا تخلص
رامى : و انا هفضل اعشقك لحد ما روحى تخلص

يوم عقد قران هدى و ابراهيم
الشيخ : بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم في خير
قام ابراهيم بفرحة يحضن هدى و يدور بها و الزغاريط تملئ المكان و التهاني تملئ الخلفية الصوتية
تحرك رامى وقف بجانب احمد
رامى : مش نفسك تبقي وكيل العروسة انت كمان و لا ايه؟
احمد بابتسامة : بعد ما تخلص جامعتها يا رايق
رامى : هبقا أطلقها لما تخلص جامعة و ابقا وكيلها تانى مدام مصمم يا عمى مش مشكلة
ضحك احمد بشدة علي كلامه و تحدث وسط ضحكاته
احمد : حد ياخد المجنون ده من جمبي
رقص ابراهيم مع هدى على اغنية (الزين و الزينة) و هو يتغزل فيها
حلوة عروستى..... حلوة عروستى
واخدها نقاوة...............عين حسادها تزيدها حلاوة
و عند الاغنية الرومانسية جذب رامى ملك و رقص معها سلو
رامى : تيجى نجري نلحق المأذون
ملك : ههههه استنى فات الكتير يا حبيبي باقي قليل اوووى
رامى : يارب القليل ده اطول من اللى فات كله بالنسبة لي
سندت رأسها على كتفه و هم يرقصوا و ابتسمت
قدر و جمعنا و ادي الحياة معنى
قولى بحبك خلى الدنيا تسمعنا
ايدي في ايدكى خلاص ميهمناش الناس
و كفاية اعيش احساس قلبك و اقول الله
همس في اذنها : لكن عاشق وطن يا وطنى

انتهي الاحتفال بكتب الكتاب و اتخذ محمود زوجته سعاد و اخته منال و ابنتها هدى للقاهرة بسيارة رامى
لأن هدى كانت تريد شراء فستان زفافها من احد اتليهات القاهرة
فقرر محمود ان يفاجئها و يسافران ليلا بعد كتب الكتاب لهناك
و ترك بالمنزل احمد و صافية و ملك و رامى
طرقت ملك على باب غرفة رامى
ملك : ممكن ادخل
فتح لها الباب : ادخلى طبعا..... ايه اللى في ايدك ده
كان في يدها شئ مغلف لا يظهر ما هو
ملك : ده حاجة كان نفسك فيها من مدة طويلة اووى
رامى بتعجب : ايه بقا الحاجة دي؟
اعطته الهدية و الذى اتضح عندما كشفها انها كتاب
https://images.app.goo.gl/pACfGByRTbau2zke9
رامى : انا دورت على الرواية دى كتير في المكتبات جبتيها منين؟
ملك : كنت بدورلك عليها انا كمان عشان عارفة انك قليل اوى لما تبقي عاوز تقرا رواية
رامى : شكرا اوى يا ملك انا بحب....
قاطعه رنين الهاتف وجده ابراهيم
رامى : يالهوووى ده انت عيل فصيل.....الووو نعم يا زفت
تغيرت ملامح رامى للرعب
رامى : نعم انت بتقول ايه؟ مستشفى ايه؟
شعرت ملك بانقباض في قلبها من ما سمعت رامى يقوله
ملك : في ايه يا رامى
تجاهلها و خرج من غرفته مسرعا لغرفة والديها و طرق الباب
و هى خلفه
فتح احمد الباب و يبدو عليه النعاس
احمد بنعاس : ايه يا ابنى؟
رامى : بابا عمل حادثة بالعربية و هما في المستشفى يالا نروحلهم بسرعة
انتهت الحلقة
بقلم اعلامية
الرد
#2
1
يعنى ينفع نتخض ع الراجل كده اخر الحلقه . مينفعش ابدا ابدا. ايه الجمال ده
الرد
#3
0
ربنا يطمنك عليه يا بنتى يبكي
هجيب 2 كيلو قشر موز و اروح ازوره في اقرب فرصة متردد
الرد
#4
1
Suspence عالي
ايه الروعة دي
الرد
#5
1
ههههه. و ٣ كيلو برتقال من عندى و نروح سوا
الرد
#6
1
الحلقة روعة بس حد يخض حد كدا
الرد
#7
0
روعة الحلقة كمليي
الرد
#8
0
كمليي
الرد
#9
1
جميلة بانتظار التكملة
قلب  اهلا ومرحبا بالجميع قلب
الرد
#10
1
حرام القفلة ده هههههه بس روعة بانتظار تكملة
الرد


التنقل السريع :


يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم