تابعنا على وسائل التواصل الاجتماعي
تابعنا على وسائل التواصل الاجتماعي

تقييم الموضوع :
  • 5 أصوات - بمعدل 3.8
يا ريت نتناقش
3
استجابة أفضل على البريد يا ريت نتناقشانا جديده معاكوا بس كنت من المتابعين فى صمت بس جوايا كلام و حابه اسمع ردود من ناس ليها نفس الاهتمامات و مش هقول ميول
عن نفسى بحس ان المحرك الاساسى هو الاحساس بالسيطره مش العقاب نفسه لان الهدف مش الايذاء البدنى . حب السيطره موجود عند معظمنا علشان اولا يتحكم فى حياته من الطفوله بنتمنى نكبر علشان نتحكم فى حياتنا و اختياراتنا بدل ما تبقى مفروضه علينا .
الوضع فى مصر حط الست فى منطقه مش بتاعتها اطلاقا ف ال١٠٠ سنه اللى فاتوا كده من اول ما طلعوا فى مظاهرات ١٩١٩ كده علشان صوتهم يبقى مسموع و هم يا عينى مش عارفين يسكتوا دخلوا ف طريق مش عارفين يرجعوا. الست قالت لأ انا مش هبقى تحت رحمه راجل و هشتغل علشان محدش يذلنى زى فيلم انا حره مرورا بمرحله انا هشتغل علشان اساعد جوزى على المصاريف و بدأت تبقى سترونج اندبندت وومن و بس بقى بقت السباك و النجار و البوسطجى و السواق و الام و الاب و اتحطت انها حتى لو متجوزه ف الاسهل تعمل كل حاجه ده لو عاوزاها تتعمل . و من هنا فقدت انوثتها ما هى مش هتجرى ورا الولاد ف التمرين بالكعب العالى و الجيب القصيره . فبقت فاقده للسيطره . و بقيت بينها و بين نفسها يا تكره الدور ده اوى و عاوزه ترمى كل ده و تبقى خاضعه تسمع الكلام و يتم السيطره عليها و الشخطه تنططها و من هنا تحب تتعاقب او حبت بقى الموضوع اوى و انا بقى هربيكوا يا رجاله يا تربتيت و سيطره ب سيطره هسيطر عليكوا و ارببكوا بدل الميغه اللى انتوا فيها و من هنا اتولد الست المسيطره.
الفكره مش الالم . اللذه ف السيطره. مسكه الشعر لما يتلم كله ف ايد المسيطر او المنفذ للعقاب و همس ف الودن حتى لو بكلمه دا انتى وقعتك سودا فيها نظرات رعب و خوف و ضعف و توسلات بالرحمه اكتر من اللى هتحصل خلال العقاب كله و يمكن ده الدافع لتلقى العقاب ان احساس السيطره ممتع . اصل الالم كده كده هيروح بعد يوم بعد ٢ واللى هيفضل يجيب الرعب هو الكلام اللى اتقال و تفضل كل ما افتكره جسمها يترعش. انا هنا اتكلمت عن الست من وجهه نظرى سواء خاضعه او مسيطره . ايه رايكوا ف كلامى . منتظره الردود و بشده
الرد
0
بتعاقبي رجاله يعني مش بنات؟
الرد
1
سيطره مش عقاب . ولا جربت اعاقب بنات ولا ولاد . اول مره اصرح باى كلام جوايا اصلا لان مفيش حد بيعبر عن مشاعره فى الواقع ووهنا كلنا مستخبيين ورا شاشات و اسامى وهميه. الواقع ان انجذاب النوع للنوع الاخر هو الطبيعى و ان العلاقه تبقى راجل و ست بغض النظر عن مين هيعمل ايه ف مين. بس انا مين علشان احكم على ميول حد اذا كانت اهتماماتى اصلا يرفضها المجتمع و بيشوفها مرض نفسى. عجبتنى مواضيع لبنات بس لو هختار يبقى اكيد هختار اعاقب راجل علشان بس البنات بيصعبوا عليا محطوط عليهم من كل الدنيا
الرد
0
طب بتحبي تسيطري ازاي انا بحب الخضوع
الرد
0
بس ده ميمنعش ان عقاب بنت لبنت بيبقى ليه متعه تانيه على الاقل هتبقى فاهمه احتياجاتها و لو بالتفاهم ممكن تقول على طلب معين ليها بدون كسوف
الرد
0
اه فعلا هيبقو فاهمين ازاي يبسطو بعض وكمان احساس ان الست تسيطر ع ست دي بيبقي ف الغالب بسبب غيره مثلا او مشاكل بينهم ف بيبقي ليها متعه تانيه

بتحبي تسيطري ازاي احكيلي
الرد
1
السيطره بمعنى انك لما تيجى علشان تتعاقبى مش زى ما بشوف هنا اول كلمه اقلعى ملط . هو فى ايه مش استربتيز يا ناس ده حاله كامله لازم يدخل فيها الاتنين المسيطر و الخاضع. من اول ما تبدأى تسمعى صوت كعب الشوز و هو بيتحرك و بيقرب و قلبك بتزيد و ريقك ينشف لانك مش عارفه حتى رد الفعل. و اقرب علشان اطبطب على شعرك بالراحه ف تبدأى تهدى بس جواكى خوف لان عارف ان اللى جاى عقاب مفيش مفر . و اقومك من على السرير اللى قاعده عليه و اقرب منك علشان اقولك هاه و انتى بقى عارفه غلطتى ف ايه ولا هتحتاجى انى انا اللى اقولك. و تفركى رجليكى ف بعض و انتى عارفه لو اعترفتى مصيبه و لو انا اللى قلت ف هى كارثه. و تبدأى ت تمتمى بكلام ملغبط. اشخط فيكى "اتكلمى عدل و على صوتك" فتتنفضى و احساس الخوف جواكى يزيد و تعترفى بغلطتك فأقولك و انا بطبط على خدك شطوره و انتى عارفه بقى اللى بيعمل كده بيحصله ايه ف توطى راسك و تقولى بيتعاقب. فأقولك طب تعالىىبقى على رجلى و تبدأ رحله عقاب. من اول ما ابدا ضرب على طيزك الحلوه دى و انا بعرفك غلطك اللى عملتيه و حده الضرب بتزيد لغايه ما ابدأ ارفعلك الفستان. لانك كبنوته مينفعش غير تلبسى فستان . و اكمل ضرب بس بفرشاه الشعر. و الاقى نفسك بيروح ف اهدى الضرب و اطبطب عليكى و اقولك ان ده لمصلحتك علشان متغلطيش فتتأسفى و تكونى هديتى شويه اقوم منزله الاندر بتاعك الصغنن و نبدأ رحله جديده من الضرب و اقولك هاه اتعلمتى الدرس ولا لسه تقولى اتعلمت. و نشوف بقى ليكى ميول ف الطبى نكمل لو ملكيش يبقى تتذنبى شويه و ابوسك ف راسك و اقولك على سريرك و نامى علىىبطنك علشان مش هتعرفى تقعدى النهارده
الرد
0
بتفهمي جدا
احييكي على دماغك العاليه واحساسك الراقي
في انتظار عقابي بفرشتك وانا على حجرك
الرد
0
و انت غلطت ف ايه النهارده و ميولك
الرد
0
ميولي اني اتعبط من بنت بفرشه شعرها الخشب وانا نايم على حجرها وتوتتي عريانه
تقفشني وانا بتفرج على بورن مثلا ف فوني